Το πλέον δημοφιλές scooter στην Ευρώπη ανανεώνεται πλήρως για το 2020 και βάζει πλώρη για ένα ακόμη ρεκόρ πωλήσεων.
Τα SH150 είναι ένας από τους λόγους της εμπορικής επιτυχίας της οικογένειας SH, που έχει πουλήσει πάνω από ένα εκατομμύριο μονάδες από το 1984 οπότε και πρωτοπαρουσιάστηκε. Με νέο και “λεπτότερο” στυλ, ξανασχεδιασμένο πλαίσιο που προσφέρει μεγαλύτερο αποθηκευτικό χώρο και -το σημαντικότερο- έναν ολοκαίνουργιο τετραβάλβιδο κινητήρα προδιαγραφών Euro5 με idle stop αλλά και traction control, το SH150 του 2020 δείχνει περισσότερο σίγουρο από ποτέ.
Το πρώτο SH150 έφτασε στην Ευρώπη το 2001 και έκτοτε έχει αλλάξει-βελτιωθεί αρκετές φορές, συνεχίζοντας την πετυχημένη πορεία του στην αγορά. Χαρακτηριστικά του το επίπεδο πάτωμα και οι 16άρηδες τροχοί, αλλά και ο κινητήρας, που μέσα στα τελευταία 14 χρόνια έχει δεχθεί τις κατάλληλες βελτιώσεις που τον κάνουν συνεχώς ανταγωνιστικό.
Η τελευταία αλλαγή ήταν το 2017, όταν επί προδιαγραφών Euro4 δέχθηκε φρεσκάρισμα στην εμφάνιση, φώτα LED και σύστημα keyless. Τώρα, στο μοντέλο του 2020 ήρθε η ώρα της ολικής ανανέωσης.
Το μεγάλο νέο είναι ο υγρόψυκτος κινητήρας, ο οποίος πληροί τις προδιαγραφές Euro5 (eSP+) και είναι πλέον τετραβάλβιδος και δυνατότερος. Έχει περισσότερα κυβικά (156,9), είναι πιο υποτετράγωνος σε διαστάσεις, με τη διάμετρο του εμβόλου να έχει αυξηθεί από τα 58 στα 60mm. Την ίδια στιγμή, η διαδρομή του μειώθηκε από τα 57,9 στα 55,5mm. Σύμφωνα με τη Honda, οι επιταχύνσεις έχουν βελτιωθεί και έχει αυξηθεί η τελική, ενώ παράλληλα έχει μειωθεί η κατανάλωση! Η μέγιστη ιπποδύναμη φτάνει τους 15,9 ίππους (από 14,6) στις 8.500rpm και 1,44kgm ροπής (από 1,41) στις 6.500rpm. Έμφαση έχει δοθεί στις μεσαίες-υψηλές στροφές (από τις 4.000 και πάνω), προκειμένου το scooter να προσφέρει μεγαλύτερη ενεργητική ασφάλεια στην οδήγηση εντός πόλεως.
Ο νέος κινητήρας διαθέτει τεχνολογίες μείωσης εσωτερικών τριβών, εξασφαλίζοντας έτσι ομαλότερη και οικονομικότερη λειτουργία, μείωση κραδασμών, χαμηλότερα επίπεδα εκπομπών θορύβου και -φυσικά- ακόμα μεγαλύτερη αξιοπιστία.
Μια καινοτομία στο νέο SH150 είναι το traction control (HSCT), το οποίο μπορεί να απενεργοποιηθεί αν το θελήσει ο αναβάτης, κάτι πολύ χρήσιμο όπως έχει αποδείξει η εμπειρία μας σε συγκεκριμένες περιπτώσεις. Ο 4βάλβιδος κινητήρας διατηρεί το σύστημα ACG, που εκκινεί τον κινητήρα χωρίς μίζα, αφού είναι και αυτός τύπου Idle Stop (Start & Stop). Σταματάει να λειτουργεί μετά από 3 δευτερόλεπτα στάσης και εκκινεί άμεσα με το άνοιγμα του γκαζιού.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι στο κάτω μέρος του ρύγχους –όπου πριν υπήρχε ένα χρωμιωμένο διακοσμητικό– τώρα υπάρχει ένα αρκετά ευμεγέθες φωτιστικό σώμα, που είναι και ο κύριος προβολέας. Όλα τα φωτιστικά σώματα είναι τεχνολογίας LED, διατηρείται το smart key για κλείδωμα – ξεκλείδωμα. To όργανο είναι πλέον πλήρως ψηφιακό, αφήνοντας στο παρελθόν το αναλογικό ταχύμετρο που δέσποζε στο κέντρο του τιμονιού. Πέρα από τον κινητήρα, ξανασχεδιασμένο είναι και το πλαίσιο, που είναι από σωλήνες χάλυβα, με το ρεζερβουάρ χωρητικότητας 7 λίτρων το οποίο βρίσκεται κάτω από το επίπεδο πάτωμα. Ο ανεφοδιασμός γίνεται πλέον σε σημείο κάτω από το τιμόνι και δεν χρειάζεται να ανοίξει η σέλα. Εκτός από την ευκολία για το χρήστη, η λύση του ρεζερβουάρ κάτω από το δάπεδο κατεβάζει το κέντρο βάρους, απελευθερώνει χώρο κάτω από τη σέλα και αυξάνει το ύψος του δαπέδου.
Έτσι βρέθηκε χώρος για 10 παραπάνω αποθηκευτικά λίτρα, κάτω από τη σέλα ενώ εκεί υπάρχει και υποδοχή φόρτισης μικροσυσκευών τύπου USB. Το νέο πλαίσιο έδωσε διαφορετική έδραση στον κινητήρα και στα δυο νέα πίσω αμορτισέρ, αλλάζοντας τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του μοντέλου και αναβαθμίζοντας τόσο την οδική συμπεριφορά όσο και την άνεση των επιβαινόντων. Το μεταξόνιο αυξήθηκε κατά 13mm, το ύψος της σέλας παρέμεινε στα 799mm και το συνολικό βάρος φτάνει τα 134 κιλά.
Νέα Τετραβάλβιδη κεφαλή Μεγαλύτερος Χώρος αποσκευών
Διαθέσιμα Χρώματα:
Matt Pearl Cool White
Matt Coal Black Metallic
Technical Specifications
ENGINE |
|
Type |
Liquid-cooled, 4-stroke SOHC |
Engine Displacement (cm³) |
156.9 |
No. of Valves per Cylinder |
4 |
Bore ´ Stroke (mm) |
60 x 55.5 |
Compression Ratio |
12.0:1 |
Max. Power Output |
12.4kW/8,500rpm |
Max. Torque |
14.9Nm/6,500rpm |
Oil Capacity |
1L |
FUEL SYSTEM |
|
Carburation |
PGM-FI electronic fuel injection |
Fuel Tank Capacity |
7L |
Fuel Consumption |
44.7km/litre |
ELECTRICAL SYSTEM |
|
Starter |
Electric |
Battery Capacity |
12V7Ah |
ACG Output |
670w/5,000rpm |
DRIVETRAIN |
|
Clutch Type |
Automatic; centrifugal |
Transmission Type |
CVT |
Final Drive |
V-Belt |
FRAME |
|
Type |
Tubular Steel Underbone |
CHASSIS |
|
Dimensions (LxWxH) |
2,090mm x 730mm x 1,130mm |
Wheelbase |
1,350mm |
Caster Angle |
26° |
Trail |
85.2mm |
Seat Height |
799mm |
Ground Clearance |
145mm |
Kerb Weight |
134.1kg |
Turning radius |
2.05m |
SUSPENSION |
|
Type Front |
Telescopic Φ33 |
Type Rear |
Dual-damper unit swing arm |
WHEELS |
|
Rim Size Front |
16M/C x MT2.50 |
Rim Size Rear |
16M/C x MT2.75 |
Tyres Front |
100/80-16 inch |
Tyres Rear |
120/80-16 inch |
BRAKES |
|
ABS System Type |
2 Channel |
INSTRUMENTS & ELECTRICS |
|
Instruments |
Honda Smart Key, USB charger |
Headlight |
LED |
Taillight |
LED |