Honda Africa Twin CRF1100L 'ES' DCT
Η έκδοση 'ES' περιλαμβάνει στον standard εξοπλισμό Θερμαινόμενα Γκρίπς, παροχή ρεύματος 12V και εξοπλίζεται με την ανάρτηση Showa Electronically Equipped Ride Adjustment (Showa EERATM).
Νέα για την 24YM είναι η επιλογή της ανάρτησης Showa Electronically Equipped Ride Adjustment (Showa EERA™), με ρυθμίσεις που έχουν αναπτυχθεί ειδικά για την CRF1100L Africa Twin ES. Το σύστημα έχει ήδη αποδείξει την αξία του στην Africa Twin Adventure Sports και διαθέτει την ίδια διαδρομή με τη βασική μοτοσυκλέτα (230 mm εμπρός/220 mm πίσω), ενώ παρέχει αυτόματα τη βέλτιστη δύναμη απόσβεσης σε σχέση με την διαδρομή.
Προσαρμόζει το επίπεδο απόσβεσης λαμβάνοντας πληροφορίες από τρεις πηγές: την ταχύτητα της μοτοσυκλέτας (από την ECU), τη στάση και τοποθέτηση της μοτοσυκλέτας (από την μονάδα μέτρησης αδράνειας) και τη συμπεριφορά του πιρουνιού (από τον αισθητήρα διαδρομής). Η μονάδα ελέγχου ανάρτησης (Suspension Control Unit) προσαρμόζει ανάλογα τη συμπεριφορά της ανάρτησης μέσα σε μόλις 15 χιλιοστά του δευτερολέπτου (0,015 δευτερόλεπτα) από την πραγματοποίηση αυτών των υπολογισμών.
Χάρη στην ευελιξία του συστήματος, η ρύθμιση της απόσβεσης μπορεί να προγραμματιστεί ώστε να αλλάζει καθώς μεταβάλλεται η ταχύτητα της μοτοσυκλέτας - επιτρέποντας, για παράδειγμα, πιο σφικτή απόσβεση σε υψηλότερες ταχύτητες. Επιπλέον, μπορεί να προσαρμοστεί σε συγκεκριμένες συνθήκες, όπως η ‘προετοιμασία’ της ανάρτησης της μοτοσικλέτας για προσγείωση από ένα άλμα ή η μείωση της ‘βύθισης’ σε ένα δυνατό φρενάρισμα.
Πολύ απλά, το Showa EERA™ σημαίνει ότι ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει άνεση σε χαμηλές ταχύτητες, σταθερότητα σε υψηλές, σπορ επιδόσεις στο δρόμο και απόκριση σε εκτός δρόμου μονοπάτια, απλά με ένα άγγιγμα της οθόνης αφής.
Διατίθενται πέντε modes για τη ρύθμιση της ανάρτησης:
Το MID βρίσκεται μεταξύ σφικτού και μαλακού, για εύκολο χειρισμό σε ένα ευρύ φάσμα συνθηκών. Επιλέγεται αυτόματα με το προφίλ Urban.
Το HARD παρέχει σταθερότητα και άμεση απόκριση και διαθέτει την πιο σφικτή απόσβεση για ταξίδια με δύο άτομα και πλήρες φορτίο. Επιλέγεται αυτόματα με το προφίλ Tour.
Το SOFT προσφέρει άνετη και ασφαλή οδήγηση σε κακές επιφάνειες παρέχοντας τη χαμηλότερη δύναμη απόσβεσης. Επιλέγεται αυτόματα με το προφίλ Gravel.
Το OFF-ROAD παρέχει βέλτιστες επιδόσεις στο χώμα, με σταδιακά αυξανόμενη απόσβεση του πιρουνιού σε σχέση με την ταχύτητα μεταβολής της διαδρομής του και πιο σφιχτή απόσβεση του πίσω αμορτισέρ. Επιλέγεται αυτόματα με το προφίλ Off-road.
Ενώ οι παραπάνω ρυθμίσεις της ανάρτησης επιλέγονται αυτόματα ανάλογα με το riding mode, στο προφίλ USER ο αναβάτης μπορεί να ρυθμίσει την προφόρτιση του ελατηρίου με ακρίβεια, σε 24 βήματα, μπροστά και πίσω.
Η CRF1100L Africa Twin είναι ένα μοντέλο με γνήσιες off-road ικανότητες αλλά με την εμφάνιση και αίσθηση μιας slim rally μοτοσυκλέτας. Για το 24YM, ο παράλληλος δικύλινδρος κινητήρας των 1.084 κ.εκ. έχει ρυθμιστεί – μέσω της εξέλιξης των συστημάτων εισαγωγής, καύσης και εξαγωγής - ώστε να παράγει περισσότερη ροπή στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Η μέγιστη ροπή έχει αυξηθεί κατά 7%, στα 112Nm, ενώ η μέγιστη ισχύς παραμένει στα 102 PS (75kW).
H στιβαρότητα και ακαμψία του ατσάλινου ημίδιπλου πλαισίου ενισχύσουν τις εκτός δρόμου ικανότητες της μοτοσυκλέτας – βελτιώνοντας παράλληλα τη συμπεριφορά της στο δρόμο. Η ακαμψία γύρω από την κεφαλή του τιμονιού έχει βελτιστοποιηθεί για καλύτερη αίσθηση πρόσφυσης από το εμπρός τμήμα. Οι κεντρικές δοκοί είναι πιο λεπτές και ευθείες, χωρίς εμπρός εγκάρσια δοκό. Η απόσταση από το έδαφος είναι 250 χλστ., με το μεταξόνιο στα 1575 χλστ. Το βάρος με όλα τα υγρά είναι 231 κιλά.
Ένα βιδωτό αλουμινένιο υποπλαίσιο επιτρέπει στην CRF1100L Africa Twin να είναι στενή κάτω από το σώμα του αναβάτη - μόλις 195 χλστ. – για ευκολότερη πρόσβαση στο έδαφος. Το ελαφρύ αλουμινένιο ψαλίδι, που είναι εμπνευσμένο από την σχεδίαση του αντίστοιχου της CRF450R, βελτιώνει την πρόσφυση του πίσω τροχού και την πληροφόρηση του αναβάτη.
Το κλειδί για τις επιδόσεις της Africa Twin είναι μία μονάδα μέτρησης αδράνειας (IMU) Bosch MM7.10 έξι αξόνων, η οποία βρίσκεται στο κέντρο της μοτοσυκλέτας και μετρά σε πραγματικό χρόνο τη γωνία/ταχύτητα κατά τον διαμήκη, εγκάρσιο και κατακόρυφο άξονα, βοηθώντας έτσι στη διαχείριση της πρόσφυσης του πίσω τροχού μέσω των TBW και HSTC, της πρόσφυσης του εμπρός κατά το φρενάρισμα μέσω του cornering ABS, της ανύψωσης του εμπρός τροχού μέσω του Wheelie Control, ενώ συγχρόνως προσθέτει το Rear Lift Control. Αποτελεί επίσης αναπόσπαστο μέρος της λειτουργίας της ανάρτησης EERATM.
Η μονάδα IMU λαμβάνει υπόψη την κλίση της μοτοσικλέτας, την επιβράδυνση (από τους αισθητήρες ταχύτητας στον εμπρός/πίσω τροχό) και συμπεριλαμβάνει στην εξίσωση τον βαθμό ολίσθησης του εμπρός και του πίσω τροχού για τη διαχείριση της πίεσης πέδησης μέσω του ABS. Κατά τον ίδιο τρόπο, εάν ανιχνεύσει ξαφνική ανύψωση του πίσω τροχού, ελέγχει έξυπνα την πίεση πέδησης για να διατηρηθεί η ευστάθεια. Διαθέσιμη είναι και μια ρύθμιση του ABS για off-road χρήση, ενώ εάν χρειαστεί το ABS μπορεί να απενεργοποιηθεί για τον πίσω τροχό, εφόσον η μοτοσυκλέτα είναι σταματημένη.
Συμπαγείς, διαιρούμενες και ακτινικά τοποθετημένες, 4πίστονες δαγκάνες συνδυάζονται με πλευστούς ‘wave’ δίσκους 310 mm και τακάκια από πυροσυσσωματωμένο μέταλλο. Ο πίσω ‘wave’ δίσκος των 256 mm διαθέτει ειδική διάτρηση και διαμόρφωση για βέλτιστο έλεγχο του πίσω τροχού.
Ακτινωτές ζάντες 21”/18” εμπρός και πίσω (από ανοξείδωτο ατσάλι) συνδυάζονται με ελαστικά διαστάσεων 90/90-21 και 150/70-18 που τώρα είναι tubeless, για ευκολότερες επισκευές χωρίς να πρέπει να αφαιρεθεί ο τροχός.
Ο 8-βάλβιδος παράλληλος δικύλινδρος κινητήρας αποδίδει ισχύ 102 PS (75kW) στις 7.500 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 112Nm στις 5.500 σ.α.λ. (αυξημένη σε σχέση με τα 105Nm στις 6.250 σ.α.λ.). Σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, υπάρχει σημαντική αύξηση στην απόδοση της ισχύος - και κυρίως της ροπής – από τις χαμηλές έως και τις μεσαίες στροφές. Το σύστημα βαλβίδων SOHC Unicam της Honda προέρχεται από την (αγωνιστικών προδιαγραφών MX) CRF450R και η χαμηλή θέση του χυτού εκκεντροφόρου συμβάλει στις συμπαγείς διαστάσεις της κυλινδροκεφαλής και κατά συνέπεια ολόκληρης της μονάδας του κινητήρα. Το τελικό της εξάτμισης έχει αναβαθμιστεί εσωτερικά σε συνάρτηση με τις αλλαγές στην πλευρά της εισαγωγής. Είναι ελαφρύτερο σε σχέση με προηγούμενο, με τη νέα εσωτερική δομή να προσφέρει βελτιωμένη απόδοση και να παράγει μια ευχάριστη παλμική χροιά στις χαμηλότερες στροφές. Μία ακόμα αλλαγή για το 24YM είναι η ρύθμιση του ήχου ώστε να επιτυγχάνονται μπάσες νότες στις υψηλές στροφές. Το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο γκάζι Throttle By Wire (TBW) και η μονάδα μέτρησης αδράνειας έξι αξόνων (IMU) βρίσκονται στην καρδιά του ηλεκτρονικού πακέτου. Για το 24YM, το σύστημα έχει αναβαθμιστεί προσφέροντας βελτιωμένη αίσθηση, ενώ περιλαμβάνει 4 επίπεδα ισχύος και 3 επίπεδα φρένου κινητήρα. Υπάρχουν επτά επίπεδα ρύθμισης του HSTC, αλλά το ποσοστό παρέμβασης κάθε επιπέδου έχει βελτιστοποιηθεί ώστε να συνάδει με τα δεδομένα που δέχεται σε πραγματικό χρόνο από την IMU. Η κλιμάκωση των επιπέδων έχει βελτιστοποιηθεί για να μπορεί ο αναβάτης να επιλέγει το βαθμό ολίσθησης του πίσω τροχού για αποδοτική off-road οδήγηση. Το HSTC μπορεί επίσης να απενεργοποιείται πλήρως.
Το Wheelie Control είναι ένα ακόμα χαρακτηριστικό. Με τη μονάδα IMU να μετρά την τιμή και το ρυθμό μεταβολής της γωνίας κατά τον διαμήκη άξονα, και σε συνδυασμό με τον έλεγχο της ροπής του κινητήρα μέσω του TBW, ο αναβάτης μπορεί να επιλέγει μεταξύ 3 επιπέδων παρέμβασης. Το Επίπεδο 1 επιτρέπει την επιθυμητή ανύψωση του τροχού, αλλά καταστέλλει οποιαδήποτε ξαφνική κίνηση. Το Επίπεδο 3 σταματά την οποιαδήποτε ανύψωση του εμπρός τροχού και το Επίπεδο 2 είναι κάτι ενδιάμεσο μεταξύ των δύο. Όπως το HSTC, το Wheelie Control μπορεί επίσης να απενεργοποιείται εντελώς.
Υπάρχουν τέσσερις προεπιλεγμένες ρυθμίσεις προφίλ οδήγησης: TOUR, URBAN, GRAVEL και OFF-ROAD για την κάλυψη των περισσοτέρων οδηγικών συνθηκών και καταστάσεων και δύο ρυθμίσεις USER για εξατομίκευση από τον αναβάτη. Ακόμα και με τα προεπιλεγμένα riding modes, κάποιες παράμετροι μπορούν να μεταβληθούν ως εξής: HSTC μεταξύ των επιπέδων 1-7 (και απενεργοποίηση), Wheelie Control μεταξύ των επιπέδων 1-3 (και απενεργοποίηση),
Το TOUR συνδυάζει το υψηλότερο επίπεδο ισχύος (1), για ταξίδι με συνεπιβάτη και αποσκευές με μεσαίο Φρένο Κινητήρα (2) και ενεργό Cornering ABS στο δρόμο
Το URBAN είναι κατάλληλο για ένα ευρύ φάσμαοδηγικών απαιτήσεων και χρησιμοποιεί μεσαίο επίπεδο Ισχύος (2) και Φρένο Κινητήρα (2) με ενεργό Cornering ABS στο δρόμο.
Το GRAVEL προσφέρει το χαμηλότερο επίπεδο Ισχύος (4) και Φρένο Κινητήρα (3). Το Cornering ABS είναι ενεργό με ρύθμιση off-road: στην περίπτωση αυτή, το ABS στο πίσω φρένο δεν μπορεί να απενεργοποιηθεί.
Το OFF-ROAD χρησιμοποιεί μικρομεσαίο επίπεδο Ισχύος (3) και το χαμηλότερο επίπεδο Φρένου Κινητήρα (3). Το Cornering ABS είναι ενεργό με ρύθμιση off-road: το ABS στο πίσω φρένο μπορεί να απενεργοποιηθεί.
Τα USER 1 & 2 modes προσφέρουν στον αναβάτη τη δυνατότητα να επιλέξει από δύο διαφορετικές εξατομικευμένες ρυθμίσεις – επιλογή μεταξύ επιπέδων Ισχύος 1-4 και Φρένου Κινητήρα 1-3, και επιπλέον HSTC, Wheelie Control και παραμέτρων ABS on-road/off-road. Το USER 1 ξεκινά με επίπεδο Ισχύος και Φρένου Κινητήρα 2, το USER 2 χρησιμοποιεί επίπεδο Ισχύος 4 και Φρένο Κινητήρα 3.
‘Επιθετική’ και ‘συμπαγής’ είναι οι δύο λέξεις που συνοψίζουν την σχεδίαση της CRF1100L Africa Twin με την τύπου rally σιλουέτα. Και όλα γίνονται για έναν λόγο: την καλύτερη απόδοση εκτός δρόμου. Έχει επανασχεδιαστεί με μεγαλύτερη ακρίβεια για το 24YM, με νέο φέρινγκ και πίσω σέλα. Επιπλέον, η προσθήκη μιας νέας, ζελατίνας με ρυθμιζόμενο ύψος σε 5 θέσεις κάνει πιο άνετες τόσο τις μεγαλύτερες όσο και τις καθημερινές διαδρομές.
Με χωρητικότητα 18,8 λίτρων, το ρεζερβουάρ καυσίμου προσφέρει αυτονομία πάνω από 380 χλμ., χάρη στην κατανάλωση των 4,9 λίτρων/100 χλμ. (20,45 χλμ./λίτρο), τόσο με το MT όσο και με το DCT (WMTC mode).
Δύο προβολείς LED είναι τοποθετημένοι ψηλά, προσφέροντας μία ισχυρή φωτεινή δέσμη και τα φώτα ημέρας Daytime Running Lights (DRL) προσαρμόζονται αυτόματα στο επίπεδο του εξωτερικού φωτισμού, βελτιώνοντας την ασφάλεια σε όλες τις συνθήκες. Τα προστατευτικά χεριών (χούφτες) περιλαμβάνονται στον βασικό εξοπλισμό.
Η έγχρωμη οθόνη αφής TFT Multi Information Display (MID) 6,5” επιτρέπει στον αναβάτη να ελέγχει όλα τα συστήματα της CRF1100L Africa Twin, ενώ τα προφίλ οδήγησης (riding modes¬) επιλέγονται από το πάνω αριστερό τμήμα της. Η οθόνη MID μπορεί επίσης να εξατομικεύεται για να προβάλλει διάφορα επίπεδα πληροφοριών σχετικά με το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης, ενώ λειτουργεί ακόμα και όταν ο αναβάτης φορά γάντια.
Η ενσωμάτωση των Apple CarPlay® και Android Auto® στην οθόνη MID επιτρέπει τον έλεγχο ενός smartphone μέσω της οθόνης αφής. Επιπλέον, υπάρχει δυνατότητα πρόσβασης και απεικόνισης των εφαρμογών πλοήγησης, ενώ κλήσεις και λήψεις κλήσεων μπορούν να πραγματοποιούνται μέσω ακουστικών Bluetooth στο κράνος. Το ίδιο το smartphone συνδέεται σε μία θύρα φόρτισης USB στη δεξιά πλευρά της οθόνης MID. Hands-free ασύρματη συνδεσιμότητα Bluetooth προσφέρεται προαιρετικά, ενώ όλοι οι έλεγχοι πραγματοποιούνται από το χειριστήριο στην αριστερή πλευρά του τιμονιού.
Τα εμπρός και πίσω φλας έχουν λειτουργία Emergency Stop Signal. Σε ένα ξαφνικό φρενάρισμα με ταχύτητα πάνω από 50 χλμ./ώρα, τα αλάρμ αναβοσβήνουν γρήγορα για να προειδοποιήσουν τους άλλους οδηγούς ότι ένα απότομο δυνατό φρενάρισμα είναι σε εξέλιξη. Επίσης έχουν λειτουργία αυτόματης ακύρωσης (auto-cancel): αντί της χρήσης ενός απλού χρονοδιακόπτη, το σύστημα συγκρίνει τη διαφορά ταχύτητας μεταξύ εμπρός και πίσω τροχού και υπολογίζει πότε να απενεργοποιήσει τα φλας ανάλογα με την κατάσταση. Η λειτουργία αυτόματης ακύρωσης μπορεί να απενεργοποιείται. Το cruise control περιλαμβάνεται στο στάνταρ εξοπλισμό αναβαθμίζοντας τα επίπεδα άνεσης σε διαδρομές μεγάλων αποστάσεων.
Διαθέσιμα Χρώματα:
Matt Ballistic Black Metallic
Grand Prix Red
Pearl Glare White and Glint Wave Blue Metallic Tricolour
Technical Specifications
ENGINE |
|
Type |
Liquid-cooled OHC 4-stroke 8-valve Parallel Twin with 270° crank and uni-cam |
Displacement |
1084cc |
Bore x Stroke |
92mm x 81.5mm |
Compression Ratio |
10.5:1 |
Max. Power Output |
75kW at 7,500rpm |
Max. Torque |
112Nm at 5,500rpm |
Noise Level |
MT: Lurban 75.1dB, Lwot 80.1dB |
Oil Capacity |
MT: 4.8 l DCT: 5.2 l |
FUEL SYSTEM |
|
Carburation |
PGM-FI |
Fuel Tank Capacity |
18.8L |
CO2 Emissions |
114g/km |
Fuel Consumption |
MT: 20.5km/l [4.9 l/100km] DCT: 20.5km/l [4.9 l/100km] |
ELECTRICAL SYSTEM |
|
Battery Capacity |
12V-6Ah Li-ion BATTERY (20Hr) |
DRIVETRAIN |
|
Clutch Type |
MT: Wet, multiplate with coil springs, Aluminium Cam Assist and Slipper clutch DCT: 2 wet, multiplate clutches with coil springs |
Transmission Type |
6 Speed Manual (6 Speed DCT) |
Final Drive |
O-ring sealed chain |
FRAME |
|
Type |
Semi Double Cradle |
CHASSIS |
|
Dimensions (L´W´H) |
2,330mm x 960mm x 1,485mm |
Wheelbase |
1,575mm |
Caster Angle |
27.5° |
Trail |
113mm |
Seat Height |
850/870mm (Low Seat option 825, Comfort Seat option 885) |
Ground Clearance |
250mm |
Kerb Weight |
MT: 231kg DCT: 242kg ES MT: 233kg ES DCT:244kg |
SUSPENSION |
|
Type Front |
Showa 45mm cartridge-type inverted telescopic fork with dial-style preload adjuster and DF adjustments, 230mm stroke.
CRF1100L Africa Twin ES - SHOWA Telescopic inverted fork with an inner tube diameter of 45mm, and electronic control unit (SHOWA EERATM) with compression and rebound damping adjustments, 230mm stroke |
Type Rear |
Monoblock aluminium swing arm with Pro-Link with SHOWA gas-charged damper, hydraulic dial-style preload adjuster and rebound damping adjustments, 220 mm rear wheel travel.
CRF1100L Africa Twin ES - Monoblock aluminium swing arm with Pro-Link with SHOWA gas-charged damper, hydraulic remote control preload adjuster and electric control unit (SHOWA EERATM) with compression and rebound damping adjustments, 220 mm rear wheel travel. |
WHEELS |
|
Type Front |
21M/C x MT2.15 wire spoke with aluminium rim |
Type Rear |
18M/C x MT4.00 wire spoke with aluminium rim |
Tyres Front |
90/90-21M/C 54H (tubeless type) Metzler Karoo Street) |
Tyres Rear |
150/70R18M/C 70H (tubeless type) Metzler Karoo Street) |
BRAKES |
|
ABS System Type |
2 channel with IMU |
Type Front |
310mm dual wave floating hydraulic disc with aluminium hub and radial fit 4-piston calipers and sintered metal pads |
Type Rear |
256mm wave hydraulic disc with single piston caliper and sintered metal pads. |
INSTRUMENTS & ELECTRICS |
|
Instruments |
LCD Meter, TFT 6.5inch touch panel multi information display |
Headlight |
LED |
Taillight |
LED |
Connectivity |
Bluetooth and Apple CarPlay®/Android Auto® (wired) |
USB |
Yes |
12V Socket |
Yes |
Auto Winker Cancel |
Yes |
Quickshifter |
Optional (MT only) |
Security System |
Immobiliser |
Cruise Control |
Yes |
Cornering Lights |
No |
Additional Features |
Emergency stop signal, 6 axis IMU, HSTC and Wheelie control |